Oneness Ecuador

Del existir al vivir

Noticias

Conferencia de Bhagavan con Japon - Julio 27

Posted by Oneness Ecuador on October 26, 2014 at 10:15 PM

(español - english - video link)

Sent by:  Maria Bernett

Traducido por: Karola Kastillo

Agradecemos a Terry Nakajima por la transcripción y a NoniKaufman por la información original.

 

SRI BHAGAVAN WEBCAST CON JAPON – JULIO 27, 2014

P1. Solicitamos se explique más acerca de la enseñanza sobre ayudar a otros y el florecimiento del corazón.

R1 Al principio toda ayuda viene del egoísmo, y no hay nada malo en ello. Pero mientras continuas haciéndolo, el cerebro tiene un gran cambio, y el corazón empieza a florecer. Una vez que el corazón florece, hay amor verdadero. El amor verdadero no puede ser cultivado. Debe sucederte.


P2 Luego de hacer el Proceso de ancestros y la sadhana en casa, quisiera saber cómo rezar, y ayudar a los ancestros que no he conocido.

R2.Si conoces a los ancestros o no, no tiene importancia. Cuando rezas por ellos, ellos se liberan al entrar a la luz. Una vez que ellos se liberan, tú empiezas a beneficiarte de muchas maneras.


P3. Preocupados por las personas que no han despertado en Japón tan rápido como en otros países.

A3. No hay problema con Japón. Ha habido un problema en la manera en la que Oneness se estaba comunicando con Japón. Estamos haciendo cambios en Oneness, que sean adecuados a su condicionamiento y a su cultura. Una vez que eso suceda, el despertar sucedería muy muy rápido. El problema no son ustedes, el problema es la manera como nos presentamos ante ustedes.


P4. Amor y alegría sin motivo luego del proceso de las cámaras. Es este el resultado del recableado en el cerebro o porque la divinidad vino a mí y se quedóconmigo?

R4. Es porque la divinidad comenzó a quedarse contigo y tu cerebro ha comenzado a cambiar.


P5. Cuando un deseo es muy fuerte, el deseo no parece razonable, que pasa con la oración de Jai Bolo cuando hay duda y miedo dentro de nosotros. Son efectivas las plegarias en esta condición? O como cambiar la condición mental?

R5 Si tienes duda y miedo, tu plegaria no será aceptada, debes entrar en la duda y en el miedo y experimentarlo completamente. Entonces la duda y el miedo se habrán ido. Y tus plegarias serán contestadas.


P6. Aceptar la realidad es que no debería pedir por lo que no tengo?

R6. Experimentar la realidad tal y como es, y ver lo que es, son cosas completamente diferentes. Experimentar la realidad tal y como le sucede al despierto. Cuando nosotros decimos "ve lo que es" tú debes hacerte consciente de tu condición. Eso es todo. No lo dirijas o justifiques. Pero hazte intensamente consciente de eso. Cuando eso pasa, afuera de esa conciencia, acciones suceden. Esas acciones pueden cambiar lo que es. Cuando se ha observado intensamente “lo que es”, “lo que es” sufre un cambio. Cualquiera sea tu condición, sufre un cambio. No es aceptar tal condición. Es meramente hacerse consciente de la condición. Experimentar la realidad tal y como es sucede al despierto. Si confundes las dos, estarás en problemas.


P7. He experimentado las cámaras sagradas 5 veces. Preparé algunas plegarias y otras fueron espontaneas. ¿Cuál debo hacer? Cuál es más efectiva. Es difícil para mí ahora tener deseos u oraciones específicas antes de ir a las cámaras sagradas. Debería esperar hasta que cualquier deseo venga naturalmente.?

R7 Solo tus oraciones espontaneas serán contestadas. Si no tienes ningún deseo en especial, espera hasta que suceda.


P8 Muchos Japoneses no están abiertos a ninguna religión, energía y rechazan a un ser sagrado y a la existencia de dios. Se resisten a discutir este tipo de tópicos. Con semejante condicionamiento, como debería hablar de AmmaBhagavan, Oneness, deeksha, y el curso Awakening.

R8 Ahí es donde hemos hecho el cambio. Cuando hablamos acerca de difundir la oneness, no es difundir la OnenessUniversity, o el Templo de la Oneness, o el movimiento Oneness, o AmmaBhagavan. No es nada de eso en absoluto.

Cuando hablamos acerca de difundir Oneness, es lograr que Oneness esté DENTRO de ustedes. De hecho deben volverse uno con ustedes mismos. Después de haber logrado eso, ustedes deben llevar Oneness a otras personas y a familias y luego pasaran a la sociedad y al país y luego al mundo. No hablamos de Oneness como una organización o para promocionar a AmmaBhagavan

Oneness se trata de producir un cambio en el individuo y en la sociedad. Todo lo que les estamos dando es conocimiento y el poder de ayudarse a sí mismo y a otros. Estas enseñanzas deben convertirse en sus enseñanzas. Cuando se hayan convertido en tus enseñanzas, tienes autoridad. La OnenessUniversity o AmmaBhagavan no son la autoridad. Estas enseñanzas no están protegidas con derechos de autor.

Tú eres tu propio presidente. El diksha no está protegido con derechos de autor. El Diksha debe ser suyo. Debes convertirte en un maestro en un líder, es tu derecho propio. Si vas a una Universidad de medicina te vuelves un doctor, así mismo si vienes a la onenessUniversity y aprendes de nosotros luego lo vas a hacer porti mismo. No esperamos que nos deban promover y no deberían promovernos. Porquesi no se convierte en un culto o en una religión. Y luego ustedes empiezan a darle problemas a la gente.


P9 Esta pregunta es acerca del significado de Paramatma y Purushothama

R9. Cuando se usa la palabra Paramatma. Significa la divinidad sin forma. Y cuando usamos la palabra Puroshothama significa la divinidad con forma. El Paramatma no tiene nombre, ni forma, sin cualidades. Debes darle un nombre, una forma, cualidades, y el tipo de relación que quieres tener. Debes encajar al Paramatma en tus condicionamientos Japoneses y en tu cultura. Debes darle la forma que quieras, las cualidades que quieras, y el tipo de relación que quieras con el Paramatma. Por supuesto esto no se puede hacer colectivamente, debes hacerlo individualmente. El Purushothama es tu divinidad personal. Es la divinidad que has creado por ti mismo. Estudivinidad.


P10. Pregunta acerca de conectarse internamente con la divinidad en nuestro corazón y conectarse con AmmaBhagavan. Podemos continuar conectándonos con AmmaBhagavan como nuestra divinidad?

R10. Pueden seguir conectándose con AmmaBhagavan si lo desean. Pero creen a la divinidad con la cual ustedes se relacionen muy bien.


P11. Pregunta acerca del agua diksha y la contaminación

R11 Ésta agua será muy efectiva. Podrían tener también un mapa de Fukushima, y dar diksha colectivamente a este mapa una vez a la semana más o menos. Podrían también usar una Cámara Sagrada para hacer esto y podría ser enormemente poderoso.


P12. Pregunta acerca de que podemos hacer con los desastres naturales

R12. En India, grupos de personas oran colectivamente en las Cámaras Sagradas, han rezado por el tifón, o para controlar muchas tormentas. Ellos han aprendido el arte de controlar la naturaleza. Este tipo de plegarias colectivas pueden ser muy efectivas para los japoneses. Deben aprender cómo usar las Cámaras Sagradas para controlar la naturaleza. Ustedes podrían conseguirlo con mucha facilidad.


P13. Querido Bhagavan. Gracias por tu regalo a la humanidad. El accidente nuclear de Fukushima de marzo de 2011 liberó gran cantidad de radioactividad en el medio ambiente. Han pasado 3 años ya, muchas enfermedades relacionadas con la radiación están apareciendo en las personas, animales, peces, y plantas, El gobierno Japonés no ha tomado acciones efectivas hasta ahora, pero intenta hacer parecer este accidente como pequeño, y obliga a las personas a vivir en lugares contaminados, y obliga a los niños a comer comida contaminada. Esto es un genocidio. Y muchos japoneses han olvidado este accidente ellos no se dan cuenta de la crisis que tenemos. Esta nación ya está condenada. Bhagavan por favor nos podrías decir cómo podemos sanar eficazmente a la gente y el medio ambiente con el diksha y las Cámaras Sagradas?Bhagavan

R13 Japón es una gran nación y nunca puede estar condenada. Tiene un gran destino en la comunidad de naciones. Creemos que el origen de Japón es divino. Si podrían hacer una oración colectiva, serán capaces de ver cómo van a superar esto rápidamente.

 


*******************************************************

SRI BHAGAVAN WEBCAST WITH JAPAN – JULY 27, 2014 

Summaries of the questions provided. 

Q1. Request to explain more about Teaching about helping others and heart flowering.

A1: Initially all help comes from self-interest, and there is nothing wrong with them. But as you continue to do it, the brain undergo such change, and the heart begins to flower. Once the heart flowers, true love is naturally there. True love cannot be cultivated. It has to happen to you.

 

Q2. After ancestor process and doing sadhana at home, wondering about how to pray and help ancestors whom I haven't met.

A2: Whether you know the ancestors or not is not important. When you pray for them, they get cleared by entering into the light. Once they are cleared, you start to benefit in every way.

 

Q3. Concern about people not awakening in Japan as rapidly as in other countries.

A3: That is not a problem with Japan. It is a problem with a way Oneness is being communicated to you in Japan. We are making changes in Oneness, to fit into your conditioning and your culture. Once that happens, awakening would happen very, very fast. The problem is not with you, but the way we are presenting it to you.

 

Q4. Causeless love and joy after chamber process. Is this result from the rewiring in the brain or because of divine coming to me and staying with me?

A4: It is because the divine is beginning to stay with you, and your brain is beginning to change.

 

Q5. About strong wish, wish doesn't feel reasonable and Jai Bolo prayers when doubt and fear inside. Will prayers be effective in this condition? Or, how change mental condition?

A5: If you have doubt and fear, your prayer would not be accepted, you must jump into that doubt and the fear and fully experience it. Then that doubt and fear would be gone. And your prayers would be answered.

 

Q6. Accepting reality seems like I should not be asking for what I don't have.

A6: Experiencing reality as it is, and seeing the what is, are totally different. Experiencing reality as it is happens to the awakened one. When we say, see the what is, you must become aware of your condition. That's all. Not conducting or justifying it. But become intensely aware of it. When that happens, out of that awareness, actions springs out. That action would change the what is. When the what is intensely observed, the what is undergoes the change. Whatever your condition, that undergoes a change. It is not accepting the condition. It is merely becoming aware of the condition. Experiencing reality as it is happens to the awakened one. If you confuse the two, you will be in trouble.

 

Q7. Experienced sacred chambers 5 times. Some prayers prepared and some spontaneous. Which should I do? Which will be most effective. It's now difficult to have specific prayer or wish now before going into sacred chambers. Should I wait until any wish comes to me naturally?

A7: Only your spontaneous prayers would be answered. If you do not have any specific wish, wait for it to occur.

 

Q8. Many Japanese people not open to religion, energy and deny sacred being and existence of God. There is resistance to discussing these topics. With such social conditioning, how should we tell people about AmmaBhagavan, Oneness, deeksha, the awakening course?

A8: That is where we are bringing about the changes. When we speak about spreading Oneness, it is not spreading the Oneness University, or the Oneness Temple, or the Oneness Movement, or AmmaBhagavan. It is not at all that.

When we speak about spreading Oneness, it's all about your achieving Oneness INSIDE you. In fact you must become One inside you. Having achieved that, you must bring about Oneness in other individuals, and in families, and then you move in society and country, and then the world. It is not about wanting Oneness as an organization, or the promotion of AmmaBhagavan.

So Oneness is all about bringing about a change in the individual and society. All that we are giving you is, knowledge and the power to help yourself and to help others. These teachings must become your teachings. When they become your teachings, you are in authority. Oneness University or AmmaBhagavan are not the authority. These teachings are not copyrighted.

You are your own president. Deeksha is not copyrighted. Deeksha must become your own. You must become a teacher and a leader in your own right. You go to a medical university and then you become a doctor. Similarly you come to Oneness University and learn from us and then you are on your own. You are not expected to promote us and you should not promote us. Then it becomes a cult or a religion. Then you start spreading problems to people.

 

Q9. Question about Paramatma and Purushothama and their meaning.

A9: When we use the word Paramatma, it means a divine without form. And when we use the word Purushothama, it means a divine with form. The Paramatma is nameless, formless, and quality-less. You have to give it a name, a form, qualities, and a kind of relationship you want. You have to fit the Paramatma into your Japanese conditioning and your culture. You have to give it a form you want, the qualities you want, and a kind of relationship you want to the Paramatma. Of course it cannot be done collectively, you must do it individually. The Purushothama is your personal divine. It is the divine that you have created for yourself. It is your divine.

 

Q10. Question about connecting to inner divine in you heart and connecting to AmmaBhagavan. Can we continue to connect with AmmaBhagavan as our divine?

A10: You could continue to use AmmaBhagavan if you want to. But create the divine whom you could relate to very well.

 

Q11. Question about deeksha water and contamination.

A11: This water will be very effective. You could also have a map of Fukushima, and collectively give a Deeksha to this map once in a week or so. You could also use a Sacred-Chamber to do this and it could be enormously powerful.

 

Q12. Question about what we can do about natural disasters.

A12: In India, groups of people pray collectively in the Sacred-Chambers, have prayed for the typhoon, or control many storms. They have now learned the art of controlling nature. This kind of group prayer could be very effective for the Japanese people. You must learn how to use the Sacred Chambers to control nature. It could come very easily to you people.

 

Q13: Dear Bhagavan. Thank you for your gift to humanity. Fukushima nuclear accident of March 2011 released vast amount of radioactivity into our environment. Now 3 years have passed, many radioactive-related diseases are appearing on people, animals, fishes, and plants. Japanese government takes no effective action until now, but try to make accident looks small, and force people to live in polluted regions, and force children to eat polluted foods. This is a genocide. And many Japanese forget the accident, they don't realize ongoing crisis. This nation is already doomed. Bhagavan, could you please tell us how can we heal effectively people and environment by Deeksha and Sacred-Chambers? Bhagavan.

A13: Japan is a great nation and can never be doomed. It has a great destiny in the comity of nations. We believe the origins of Japan are divine. If you could going to a collective prayers, you'll be able to see how quickly you will be able to overcome this -----(This is the last question and video broke here.)

**************

VIDEO LINKhttp://www.worldonenesscommunity.com/video/shri-bhagvan-skype-darshan-tokyo-japan-27-07-2014

.

Categories: Sri Amma Bhagavan, Oneness University

Post a Comment

Oops!

Oops, you forgot something.

Oops!

The words you entered did not match the given text. Please try again.

Already a member? Sign In

0 Comments