O&O Academy

Del existir al vivir

Novedades

Conferencia de Sri Bhagavan con Alemania - Abril 26, 2014

Posted by Oneness Ecuador on February 14, 2015 at 2:55 PM
(español - english - video link)

Transcript for the Oneness Community worldwide: Marianne Krüger-Janus, Petra Schulz, Torsten Landmann

Sent by: Noni Kaufmann

Traducido por: Karola Kastillo (Ecuador)

DARSHAN CON SRI BHAGAVAN Y ALEMANIA 26/04/2014

 

INTRODUCCION

Gerd: Amado Bhagavan, querido Señor

Es la segunda vez en este año que te damos la calurosa bienvenida en Alemania. Es increíble, tenerte de vuelta aquí con nosotros. Bhagavan muchas gracias por darnos la oportunidad de reunirnos contigo, muy honradoParamatma, recibir las bendiciones de Sri Amma y tuyas. Gracias Bhagavan por dar a nuestro país las Cámaras Sagradas.

17 cámaras sagradas se han abierto hasta ahora y más están por abrirse. Tremendos milagros están sucediendo cada día. La vida de muchas personas está cambiando dramáticamente. Dios se ha vuelto físico. Nos sentimos tan bendecidos. Bhagavan esta vez estamos reunidos en grupos grandes y pequeños por toda Alemania. Gracias Bhagavan por contestar pacientemente nuestras preguntas y meditar con nosotros.Bhagavan nos postramos ante ti, por favor bendícenos a nosotros y a toda la hermosa gente en Alemania. En nombre de toda la Familia Oneness de Alemania.

Jai Bolo BhagavathiBhagavan Ki Jai.


P1Amado Bhagavan frecuentemente dices que las mujeres se convertirán en las verdaderas líderes del mundo y que los hombres deberían escuchar a los sentimientos de las mujeres. Pero las viejas tradiciones de que las mujeresdeberían seguir al hombre y también que la mujer es más pasiva, parece ser un gran obstáculo para la mayoría de relaciones. Por favor Bhagavan danos claridad para entender el verdadero lugar de la mujer y el hombre en la Era Dorada. Gracias Bhagavan

R1Sri Bhagavan: las energías alrededor del planeta están cambiando. La energía femenina va en aumento. Por eso en la Era dorada las mujeres serán las líderes.


P2 Amado Bhagavan nos has enseñado a estar con “lo que es”. Al principio con algo de esfuerzo y después espontáneamente y sin esfuerzo cuando estamos completamente despiertos. Tú dices estar con “lo que es” es meditar. Muchas otras maneras de meditación enseñan que la correcta manera de meditación es estar en el silencio. No es una contradicción o es ese estar con “lo que es” es el único sonido o la forma viable de estar en el silencio.

R2 Sri Bhagavan: En Oneness, la meditación sucede cuando el meditador no está ahí. Estar con “lo que es” te ayuda a llegar ahí.


P3 Querido amado Bhagavan, cuando me siento al frente de la Sri Murthi y quiero comunicarme. Mi mente está completamente en blanco. No hay pensamientos solo disfruto tu presencia. Pero cuando intento orar, siento que mi mente esta desesperadamente tratando de crear una plegaria o un deseo que no viene del corazón. Rara vez viene una verdadera plegaria. Y siento que cada célula de mi cuerpo está orando. Puedes por favor ayudarme a mejorar mis plegarias y mi comunicación contigo?.Gracias Bhagavan.

R3Sri Bhagavan: La Plegaria debe ocurrir espontáneamente. Cuando la necesidad aparece, la plegariatambién aparece. No siempre deberías tratar de rezar. La plegaria sucede espontanemente. Solo esaplegaria sera contestada.

 

P4Querido Bhagavan en nuestro planeta vivimos en la dualidad- luz y oscuridad, el bien y el mal. Pero podemos aprender de todas las religiones. Pero más allá de este planeta la dualidad también existe. Sabemos esto en términos de cielo e infierno o ángeles y demonios etc. Quisiera saber dóndeestá la no dualidad? Encontramos esto en Advaita?

R4Sri Bhagavan: Oneness habla del cielo en la tierra. Esto no es acerca de que el mundo cambie. Se trata de tu cambio. Cuando tú cambias, el mundo parece ser diferente. El mundo se convierte en el cielo para ti. El mundo es el mismo pero se ve diferente para ti. Cuando eso sucede la dualidad desaparece. El mundo se ve perfecto como es.


P5Amado Sri Bhagavan, cuando se me dió el despertar. Estuve en total gratitud y bendición. Luego de un tiempo de regreso en casa lo di todo por hecho otra vez. Como puedo permanecer en la conciencia superior de gratitud y estar consciente del amor incondicional de mi divinidad

R5 Sri Bhagavan: hay 30 variedades de cámaras sagradas. No sé cuántas variedades hay en Alemania. Hay cámaras para la trasformación y cámaras para el despertar. Cuando éstas cámaras aparecen y las visitas tres, cuatro, o cinco veces, una trasformación completa ocurrirá en ti.


P6 Querido Bhagavan sigues enfatizando en que debemos poner a nuestro dios en el contexto de un buen amigo. En años recientes oneness nos ha motivado más y más a postrarnos en frente de nuestra divinidad, como cuando entramos a las cámaras sagradas se nos ha pedido que expresemos gran humildad. Pero en nuestra cultura no tenemos ni un amigo frente al cual nos debemos postrar. A veces solo siento que debo tomar asiento en frente de mi altar charlar con mi dios como un buen amigo y sin necesidad de hacer ningún ritual ni reverencia. Puedes explicar por favor como puedo conectar estas dos cosas que nos has estado enseñando. Gracias Bhagavan

R6Sri Bhagavan: todo esto es solo al principio. Cuando tu dios y tú se hayan hecho amigos hablen y caminen juntos, coman juntos, jueguen juntos, se diviertan juntos. Es totalmente diferente. Tú y tu dios se hacen amigos y no hay más plegarias. Solo pides. Es una relación completamente diferente, lo que pensabas acerca de dios. Hay casos en india donde personas y su dios han ido juntos al cine. Y en otras ocasiones la persona y su dios han ido a un bar y bebido. Por lo tanto cualquier cosa puede suceder entre amigos

 

P7 Querido Bhagavan dijiste recientemente que Oneness se preocupa acerca de nuestra abundancia y salud. Este es el enfoque para este año. Dijiste que debemos ir al proceso de las 3 cámaras y pedir por riqueza y la divinidad nos dirá cuando el dinero va a venir. A veces me siento muy conectado con la divinidad. En este estado no tengo deseos en absoluto. Pero muy a menudo estos deseos están sin resolver y pierdo mi conexión y fe en la divinidad. Que puedo hacer para tener fe y un fuerte lazo con la divinidad?

R7 Sri Bhagavan: debes primero ir a las cámaras donde se limpia tu karma. Luego anda a las cámaras donde se cambia tu programa. Luego anda a las cámaras donde tus ancestros son liberados. Luego anda a las cámaras donde el dinero es entregado. Debes seguir esta secuencia. Si no hay estas cámaras en Alemania muy pronto aparecerán.


P8 Querido Bhagavan, nos preocupamos por la juventud que necesita mucho de nuestra ayuda. Son inseguros y no pueden manejar el poder de los medios, juegos de ordenador, alcohol y drogas. Se sienten tan perdidos. Les damos mucho diksha pero cuando trabajamos individualmente, muy a menudo nos sentimos impotentes. Que podemos hacer, Bhagavan?

R8 Sri Bhagavan: en india hay cámaras exclusivamente para los jóvenes. En estas cámaras hay bendición y los jóvenes son completamente transformados. En india hay también cámaras para niños conducidas por niños. Va a suceder esto también en Alemania.


P9 Amado Sri Bhagavan, en el último darshan en vivo con Alemania en febrero dijiste que para que nuestro dios se haga físico nos debemos volver como niños, si juzgarnos a nosotros mismos y aceptándonos como somos. Todavia hay mucha gente que tiene dificultad con volverse como niño. Como se remueven todos los obstáculos para que experimentemos físicamente a nuestra divinidad.? Gracias Bhagavan

R9 Sri Bhagavan: como dije antes uno debe primero ir a las cámaras donde se limpia el karma. Luego ir las cámaras donde se cambia el programa. Luego ir a las cámaras donde los ancestros son liberados y luego ir a las cámaras donde tu dios se hace físico. Hay cámaras especiales donde dios se hace físico. Uno debe ir a las cámaras del karma, las cámaras del programa, y las de la liberación de los ancestros y luego ir allá y dios se te hará físico. Una vez que vayas a las cámaras donde tu dios se hace físico, invita a tu dios a casa, tu dios definitivamente ira contigo a casa y estará contigo.


P10 Querido Bhagavan muchas personas experimentan sanación, liberación, abundancia y amor divino en las cámaras sagradas. Se siente como que tuviéramos todo aquí en nuestro país. Por qué seguir yendo a India para el proceso de profundización?

R10 Sri Bhagavan: en realidad no tienen que venir a India. En India tenemos a la OnenessUniversity como ustedes tienen a las facultades de medicina o ingeniería. Así como van a la universidad para obtener tu título o doctorado. Igualmente vienes a india a la onenessuniversity a hacerse trainner, trainner avanzado, maestro oneness, maestro espiritual, gran maestro. De otra manera conseguirás todo lo que quieres en tu país en las cámaras y a través de los trainers. Sus trainers y sus cámaras les darán todo lo que ustedes quieran.


P11Querido Bhagavan aprendemos que el proceso de profundización especial prepara a las personas a convertirse en maestros espirituales. Que es tan especial a cerca de esta profundización. Bhagavan?

R11Sri Bhagavan: el proceso de profundización especial te acerca a dios y te prepara para ser un maestro espiritual y por último en un gran maestro


P12Querido Bhagavan por favor nos puedes decir la importancia de la plegaria del Jai Bolo? Gracias Bhagavan

R12Sri Bhagavan: la plegaria del Jai Bolo fue entregada por el Paramatma que es dios que se ha vuelto físico, y se nos ha dicho que él responderá muy rápido a esta plegaria. Entonces inténtenlo y vean.


Guía:Bhagavan todos ellos desean bendiciones especiales y también quieren meditar con Bhagavan

Sri Bhagavan: todas las bendiciones para ustedes


*************************************************************


 

 

 

Sri Bhagavan's Darshan with Germany on 26-04-2014

Introduction

Gerd: Beloved Bhagavan, dear LORD,

For the second time this year we warm-heartedly welcome You in Germany. It`s awesome, so good to have You back here with us. Bhagavan, thank You so much for giving us the opportunity, to meet You, highly honored Paramatma, to receive Sri Amma's and Your blessings. Thank You, Bhagavan for giving us the Sacred Chambers to our country. 17 Sacred Chambers are opened till now and more are coming. Tremendous miracles are happening every day. Many peoples' lives are changing dramatically. God is becoming really physical. We feel so blessed. This time, Bhagavan, we are assembled in some big and some smaller groups all over Germany. Thank You Bhagavan for patiently answering our questions and meditating with us. We bow before Thee. Bhagavan, please bless us and all the beautiful people in Germany. On behalf of the whole German Oneness Family:

Jai Bolo Bhagavathi Bhagavan Ki Jai !!!

We love You Bhagavan. Thank You so much, Nandri Bhagavan.

Q1:

Beloved Bhagavan, often You say that women will become the true leaders of the world and that the men should listen to the feelings of the women. But the old attitudes that the woman should follow the man and also that the woman is more passive seem to be a great hindrance for most relationships. Please give us more insights to understand the true place of women and men in the Golden Age. Thank You, Bhagavan.

A1:

Sri Bhagavan: The energies around the planet are changing. The female energy is on the rise. Because of that in the Golden Age the women shall be the leaders.

Q2:

Beloved Bhagavan, you are teaching us to stay with the 'What Is'. In the beginning with some effort and later spontaneously and without effort when we are fully awakened.

 

You say, staying with the 'What Is' is meditation. Many other forms of meditation teach that correct meditation is to become silent. Is this a contradiction or is it that staying with the 'What Is' is the only sound and feasible way of becoming silent?

A2:

Sri Bhagavan:In Oneness, meditation happens when the meditator is not there. Staying with the 'What is' helps you to get there.

Q3.

Dear beloved Bhagavan, when I sit in front of the Sri Murthi and want to communicate, my mind is completely blank. No thoughts just enjoying your Presence. But when I try to pray, it feels like my mind is desperately trying to create a prayer or a wish which is not coming from the heart. Very rarely I have a "real" prayer and it feels like every cell in my body is praying. Can you please help me improve my prayers and my communication with you? Thank you, Bhagavan.

A3:

Sri Bhagavan: Prayer must happen spontaneously. When the need arises, prayer also arises. You should not always try to pray. Prayer must happen spontaneously. Only such prayers will be answered.

 

Q4:

Dear Bhagavan, on our planet we live in duality - light and dark, good and bad. But we can learn from all religions that beyond this planet duality also exists. We know this in terms of heaven & hell or angels & demons and so on. I wonder where is the non-duality? Do we find all this in Advaita?

A4:

Sri Bhagavan:Oneness talks about heaven on earth. This not about the world changing. This is about you changing. When you change, the world appears to be different. The world becomes heaven to you. The world is the same but it looks different to you. When that happens, all duality ceases. The world looks perfect as it is.

Q5:

Beloved Sri Bhagavan, when I was given awakening, I was in total bliss and gratitude. After some time back at home, I took everything for granted again. How can I remain in the high consciousness of gratitude and being aware of the unconditional love of my Divine?

A5:

Sri Bhagavan: There are 30 varieties of Sacred Chambers. I do not know how many varieties are there in Germany. There are chambers for transformation and chambers for awakening. Once those chambers arise and you visit those chambers for three, four or five times, a complete transformation will occur in you.

Q6:

Dear Bhagavan, you keep emphasizing that we have to put our God in the context of a good friend. In recent years Oneness has encouraged us more and more to prostrate in front of our Divine, like when entering the Sacred Chambers we are told to express great humbleness. But in our culture we don't have any friends in front of who we prostrate.

Sometimes I feel like just sitting down in front of my altar chatting with my God like a good friend, and not doing any rituals and paying reverence in advance.

Could you please explain how I can connect these two things you have been teaching us? Thank you, Bhagavan.

A6:

Sri Bhagavan: All this is only in the beginning. Once you and your God have become friends, you walk and talk together, you eat together, you play together, you get fun of each other. It's totally different. You and your God actually become friends and there's no more praying. You only make demands. It is a totally different relationship to whatever you thought about God. There are instances in India where a person and his God have walked to a movie together. And on another occasion a person and his personal God went to a pub and drank. So, anything would happen between friends.

Q7:

Dear Bhagavan, recently you said that Oneness cares about our abundance and wealth. This is the focus for this year. You said we have to go to 3-chamber process asking for wealth, and the Divine would tell us when the money will come.

Sometimes I feel closely connected with the Divine. In this state I have no desires at all. But often these desires are still unfulfilled and I lose my connection and faith to the Divine. What can I do to have faith and a strong bond with the Divine?

A7:

Sri Bhagavan: You must first go to a chamber where your karma is cleared. Then go to a chamber where your programme is changed. Then go to a chamber where your ancestors are liberated. Then go to a chamber where money is given. You must follow that sequence. If such chambers are not there in Germany, it will soon happen.

Q8:

Dear Bhagavan, we care about the youth who need so much help. They are insecure and cannot handle all the power of media, computer games, alcohol and drugs. They feel so lost. We give a lot of Deeksha but when we work with the individual we often feel helpless. What can we do, Bhagavan?

A8:

Sri Bhagavan: In India there are chambers exclusively for the youth. In those chambers benediction happens and the youth are completely transformed. In India there are also chambers for children run by children. All this would soon be happening in Germany, too.

Q9:

Beloved Sri Bhagavan, in the last live Webcast Darshan with Germany in February you said that for our God becoming physical we have to become childlike, not judging ourselves and accepting us as we are. Still many people seem to have difficulty to be in this childlike state. How can all the obstacles be removed so that we all may experience our physical Divine?

Thank you Bhagavan.

A9:

Sri Bhagavan: As I was talking earlier one must first go to a chamber where the karma is cleared. Then go to a chamber where the programme is changed. Then go a chamber where the ancestors are cleared and then go to a chamber where your God becomes physical. There are special chambers where your God becomes physical. One must go to the karma chamber, the programme chamber and release of the ancestors and then go there and then your God becomes physical. Once you go to the chambers where your God becomes physical, you would invite your God

home and your God would definitely come home and stay with you.

Q10:

Dearest Bhagavan, many people experience healing, liberation, abundance and Divine Love in the Sacred Chambers. It feels as if we have everything here in our country now. Why do we still have to come India for a deepening process?

A10:

Sri Bhagavan: Actually, you do not have to come to India. In India we have the Oneness University like you have a medical university or an engineering university. Like you go to a university to get your graduate degree or a bachelor degree or a doctorate. Similarly you come to India to Oneness University to become a trainer, advanced trainer, oneness teacher, spiritual teacher, spiritual master, great master. Otherwise you will get all that you want in your country in the chambers and through your trainers. Your trainers and your chambers will deliver all that you want.

Q11:

Dear Bhagavan, we learn that the Special Deepening prepares people to become a

spiritual teacher. What is so special about this deepening, Bhagavan?

A11:

Sri Bhagavan: The Special Deepening brings you closer to God and prepares you to become a spiritual teacher and a spiritual master and ultimately a great master.

Q12:

Dearest Bhagavan, please could you tell us the significance of the Jai bolo prayer? Thank you, Bhagavan.

A12:

Sri Bhagavan: The Jai Bolo Prayer was given by the Paramatma, that is God who is becoming physical, and we were told that He would respond very, very fast to this prayer. So try it and see.

Guide: Bhagavan, all of them want special blessing, Bhagavan, and also they want to meditate with Bhagavan.

Sri Bhagavan: All the blessings to you.

***

_/|\_

Jai Bolo Bhagavathi Bhagavan Ki Jai

Jai Bolo Bhagavathi Bhagavan Ki Jai

Jai Bolo Bhagavathi Bhagavan Ki Jai


 

 


.

Categories: None

Post a Comment

Oops!

Oops, you forgot something.

Oops!

The words you entered did not match the given text. Please try again.

You must be a member to comment on this page. Sign In or Register

0 Comments